ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА
(ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНІ ЗАВДАННЯ)
Мета індивідуальних навчально-дослідних завдань.
Метою ІНДЗ є самостійне вивчення частини програмного матеріалу, систематизація, поглиблення, узагальнення, закріплення знань з навчальної дисципліни та розвиток навичок самостійної роботи.
Види ІНДЗ
– конспекти з теми за заданим планом;
– реферати з теми навчальної дисципліни;
– розробка різноманітних схем.
Тематика ІНДЗ
Конспекти з теми за заданим планом
Тема 1. Основні етапи розвитку анатомічних знань
– розвиток анатомії в рабовласницькому суспільстві;
– епоха феодалізму;
– анатоми ХУІІІ -ХІУстоліття;
– сучасні напрямки розвитку анатомічних знань.
Тема 2. Адаптаційні зміни кісткової системи під впливом фізичних навантажень
– зміни в будові окістя під час занять фізичними вправами різної спрямованості;
– зміни губчастої і компактної тканини кісток;
– патологічні зміни в суглобах при надмірних м’язових навантаженнях.
Тема 3. Нижня кінцівка як орган опори
– склепінчасте розміщення кісток стопи;
– функції стопи, її рухомість;
– анатомічна та функціональна плоскостопість;
– методи вимірювання висоти склепіння і форми стопи;
– комплекс вправ, що запобігає розвитку плоскостопості у дітей.
Тема 4. Антропометричний метод оцінки фізичного розвитку школярів
– правила проведення антропометричних досліджень;
– антропометричні точки тіла;
– канони пропорційності розвитку тіла;
– методи визначення складу тіла;
– характеристика біологічного і рухового віку.
Тема 5. Топографія м’язів тулуба, що забезпечують різноманітність рухів
– м’язи, що відповідають за розгинання та згинання тулуба;
– м’язи, що забезпечують нахили тіла;
– м’язи, що забезпечують обертові рухи;
– скласти комплекс вправ для розвитку сили м’язів грудей, спини і живота.
Тема 6. Порівняльна характеристика морфологічних і функціональних особливостей спортсменів різних видів спорту
– описати морфологічні показники розвитку спортсменів легкої атлетики і борців;
– описати функціональні показники розвитку спортсменів відповідних видів спорту;
– виявити найбільш характерні маркери, що сприятимуть удосконаленню фізичних якостей;
– виявити найбільш характерні функціональні критерії відбору для даного виду спорту.
Тема 7. Порівняльна характеристика рефлекторної діяльності симпатичної і парасимпатичної нервової системи.
– роль вегетативної нервової системи;
– елементи рефлекторного шляху симпатичної і парасимпатичної нервової системи;
– центри вегетативної нервової системи в спинному і головному мозку;
– вегетативні нерви і області їх іннервації.
Схеми
- схема провідного шляху і центрів зорового аналізатора;
- схема провідного шляху і центрів слухового аналізаторів;
- схема провідного аналізатора і центрів рухового аналізатора;
- схема судин кровопостачання і відтоку крові від голови та шиї;
- схема ходу лімфатичних стовбурів і проток;
- схема чутливих провідних шляхів центральної нервової системи;
- схема рухових провідних шляхів центральної нервової системи;
- схема родоводу людини;
- схема гуморального впливу на органи і системи організму.