Самостійна робота студентів

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА

(ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНІ ЗАВДАННЯ)

 

Мета індивідуальних навчально-дослідних завдань.

Метою ІНДЗ є самостійне вивчення частини програм­ного матеріалу, систематизація, поглиблення, узагаль­нення, закріплення знань з навчальної дисципліни та роз­виток навичок самостійної роботи.

Види ІНДЗ

–    конспекти з теми за заданим планом;

–    реферати з теми навчальної дисципліни;

–    розробка різноманітних схем.

 

Тематика ІНДЗ

Конспекти з теми за заданим планом

 

Тема 1. Основні етапи розвитку анатомічних знань

–    розвиток анатомії в рабовласницькому суспільстві;

–    епоха феодалізму;

–    анатоми ХУІІІ -ХІУстоліття;

–    сучасні напрямки розвитку анатомічних знань.

 

Тема 2. Адаптаційні зміни кісткової системи під впливом фізичних навантажень

– зміни в будові окістя під час занять фізичними впра­вами різної спрямованості;

–    зміни губчастої і компактної тканини кісток;

–    патологічні зміни в суглобах при надмірних м’язових навантаженнях.

 

Тема 3. Нижня кінцівка як орган опори

–    склепінчасте розміщення кісток стопи;

–    функції стопи, її рухомість;

–    анатомічна та функціональна плоскостопість;

–    методи вимірювання висоти склепіння і форми стопи;

–    комплекс вправ, що запобігає розвитку плоскосто­пості у дітей.

 

Тема 4. Антропометричний метод оцінки фізично­го розвитку школярів

–    правила проведення антропометричних дослі­джень;

–    антропометричні точки тіла;

–    канони пропорційності розвитку тіла;

–    методи визначення складу тіла;

–    характеристика біологічного і рухового віку.

 

 

 

 

Тема 5. Топографія м’язів тулуба, що забезпечу­ють різноманітність рухів

–    м’язи, що відповідають за розгинання та згинання тулуба;

–    м’язи, що забезпечують нахили тіла;

–    м’язи, що забезпечують обертові рухи;

–    скласти комплекс вправ для розвитку сили м’язів грудей, спини і живота.

 

Тема 6. Порівняльна характеристика морфологіч­них і функціональних особливостей спортсменів різ­них видів спорту

–    описати морфологічні показники розвитку спортс­менів легкої атлетики і борців;

–    описати функціональні показники розвитку спортс­менів відповідних видів спорту;

–    виявити найбільш характерні маркери, що сприяти­муть удосконаленню фізичних якостей;

–    виявити найбільш характерні функціональні крите­рії відбору для даного виду спорту.

 

Тема 7. Порівняльна характеристика рефлектор­ної діяльності симпатичної і парасимпатичної нерво­вої системи.

–    роль вегетативної нервової системи;

–    елементи рефлекторного шляху симпатичної і па­расимпатичної нервової системи;

–    центри вегетативної нервової системи в спинному і головному мозку;

–    вегетативні нерви і області їх іннервації.

 

 

Схеми

  • схема провідного шляху і центрів зорового аналізатора;
  • схема провідного шляху і центрів слухового аналізаторів;
  • схема провідного аналізатора і центрів рухового аналізатора;
  • схема судин кровопостачання і відтоку крові від голови та шиї;
  • схема ходу лімфатичних стовбурів і проток;
  • схема чутливих провідних шляхів центральної нервової системи;
  • схема рухових провідних шляхів центральної нервової системи;
  • схема родоводу людини;
  • схема гуморального впливу на органи і системи організму.